Lyckat seminarium om värdeskapande försäljning

skarmavbild-2016-11-03-kl-15-56-48

Det är många som vill bli bättre på att sälja och lära sig mer om vad försäljning är. Den 25 november gick ett lyckat seminarium om värdeskapande försäljning av stapeln. 

Att involvera kunden i din säljprocess ger värde både för dig och för kunden. Att göra en engångsförsäljning är enkelt men att få kunden att komma tillbaka och köpa fler gånger är en konst och nyckeln till ett framgångsrikt företagande. Eva Runald, med 30 års erfarenhet av försäljning med bakgrund i bland annat SBAB, ledde diskussionen om hur bra kundbemötande och försäljning går till. Hon delade med sig av många handfasta tips. Att starta eget företag bottnar många gånger i ett intresse och kunnande om en viss produkt eller tjänst, men hur kommer man i kontakt med kunder? Måste man bara sälja produkten till kunden, eller finns det andra bättre och roligare sätt att få människor att förstå värdet av erbjudandet? Att se säljprocessen som värdeskapande för kunden är ett sätt att avdramatisera säljandet.