Bolla 1/11: hur förklarar jag något oerhört komplext på ett väldigt enkelt sätt för en upptagen kund?

Hur kan man på ett väldigt enkelt sätt förklara något väldigt komplext så att den väldigt upptagne beslutsfattaren kan se att min produkt är något nytt, banbrytande och fantastiskt? Det diskuterade vi idag på Bolla på Karlstad Innovation Park. Nils af Winklerfelt är en serieentreprenör med engagemang i olika bolag, nu Ecosaver där man bland annat säljer avfallssorteringsanläggningar, men hur förklarar man detta väldigt enkelt?

Dagens Bolla landade (som många gånger förut) i att det gäller att ha full koll på sin kund, vem sitter på inköpsbeslutet, är det den teknik-attraherade tekniske chefen, är det den för hållbarhetsfrågan brinnande personen eller kanske VD som attraheras av nyckeltal?

IMG_0818 IMG_0819

IMG_0820

IMG_4326

IMG_4464

IMG_4615 IMG_4783 IMG_5526

Bolla är ett effektivt forum när du vill testa din idé eller Bolla ett problem tillsammans med andra i vår community, självklart kan du komma som extern problembärare eller följa med som bollplank.