Imorgon pitchar 10 bolag i A-match

Imorgon pitchar 10 bolag i A-match och vi har tagit tempen på några av dem. I A-match får företagen möta ett 80-tal investerare från hela Norden i ett välregisserat event med fokus på nyttan för både företag och investerare.

Hur laddar ni upp inför pitchen och vad är det för investerare ni söker?

Ebbas Alger berättar att de de har laddat upp med extra stora spirulina-smoothies framför Draknästet på tv. 

– Det vore perfekt med investerare som har erfarenheter inom livsmedelsbranschen samt inom marknadsföring och sälj. Men vi har ett öppet sinne och ser fram emot att träffa investerare från olika branscher.

Ineq Solutions laddar upp med hjälp av en pitch-coach och går ett program som heter IRP (The Investment Readiness Process).

– Vi söker investerare som vill arbeta med social hållbarhet. Vi vill få in rätt person som förstår vår drivkraft.

Bowter har sett till att budskapet sitter och att pitchen är glasklar.  De har även skapat en klar vision inför de närmaste åren. Och för att ta nästa steg vet de vad som behövs.

– Vi behöver bemanna upp vårt team och få in kompetens i bolaget.

Vad är era bästa tips till de bolagen som själva funderar på att pitcha för investerare?

Ineq Solutions

– Vi tror på att man ska be om hjälp att förbereda sig, särskilt med ekonomin, och det man vill säga ska komma från hjärtat. Det är då det blir trovärdigt.

Ebbas Alger

– Det är första gången vi pitchar så det är nog vi som behöver de goda råden. Men vårt råd är ändå- gör det! För företagsresan är spännande och det är lärorikt att pitcha.

– Fokusera på produkt, försäljning, team och kunder. Har du de ingredienserna lyckas du även med en dålig pitch. Har du inte de sakerna, bygg en MVP och se till att få den såld i liten skala.

Sen när du kan visa till någon form av framgång, var klar med en strategi för spridning och tillverkning av produkten.

 

Du kan läsa mer om A-match HÄR.

Vi på Innovation Park önskar alla bolagen ett stort lycka till!