Support

Support

den här sidan hittar du information om och kontaktpersoner för olika ärenden eller situationer som kan uppstå i parken.

 

Vi som arbetar och finns Karlstad Innovation Park hjälps åt för att skapa en innovativ och trevlig miljö där vi alla trivs – det har vi ett gemensamt ansvar för. Vi säger hej och hjälps åt att plocka i och ur diskmaskinenett riktigt bra sätt att bekanta sig har det visat sig genom åren

 

Om du behöver hjälp så finns här en guide för var du vänder dig med det.  

Skrivare

Som hyresgäst i Karlstad Innovation Park kan du använda skrivare i de olika utrymmena. För att göra det krävs en tagg som är kopplad till skrivarfunktionen och det görs av RICOH. Du faktureras för dina utskrifter.

Kontaktperson: Ricoh IT-partner Karlstad, Linus Tyresten, service@kontorseliten.se, 054 17 54 00  

Internet

Karlstad Innovation Park har vi två nätverk. Ett öppet gästnätverk med namnet “Innovation Park Guest” utan lösenord som är tillgängligt för alla. Vi har även ett stängt nätverk för hyresgäster med namnet “Innovation Park” och ett lösenord som endast är tillgängligt för hyresgäster. 

Kontaktperson: Aktiv IT, support@aktivit.se, +4657012040, https://aktivit.se/support/ 

Vending machine

ICA Fanfaren har en egen varumaskin på våning 5 som innehåller mat, snacks, dryck mm . Om du får problem med den, kontakta ICA fanfaren direkt. 

Kontaktperson: ICA Fanfaren. Lars, 054-55 56 79 eller Susanne, 076- 696 70 17. 

Praktiska ärenden som byte av lampor, trasiga mattor mm.

Ibland går saker sönder, behöver byggas om eller behöver bytas ut. Det kan Karlstad Makers hjälpa till med.

Hyresgäst som vill avropa tjänster av KarlstadMakers faktureras direkt av KarlstadMakers.

För fel eller liknande i allmänna utrymmen skall felet rapporteras till Karlstad Innovation Parks Felanmälan för  bedöma avhjälpning av felet. 

Kontaktperson: Johan Rosen, johan@karlstadmakers.se, Karlstad Makers 

Hyresavtal och fakturering
  • Är du intresserad av att hyra en plats på Karlstad Innovation Park ? Vi har dagspass, lokaler för kortare tid, coworkspaces och kontor. 
  • Eller intresserad av att hålla ett möte i något av parkens olika spännande mötesrum ? 
  • Vill du kunna tillverka en prototyp eller liknande ?  

Kontaktperson: Simon Sendowski, simon@karlstadinnovationpark.se , 0733-855010 

Taggar för inpassering och skrivare

Uppdaterad efter nya säkerhetsrutiner 26 februari 2025. 

Vikten av säkerhet 

För att komma in på våning 3 och 5 behöver man från och med torsdagen den 26:e februari 2025 blippa sin tagg så väl i trapphus som i hissen. Du som jobbar eller studerar i våra lokaler använder den tagg du fått för att komma in.  

Samtliga som befinner sig i lokalen behöver ha en tag och gäster på plats behöver ha en mottagande värd, skriva in sig i besökslistan och ha en gästbricka (finns i receptionen). 

Läs mer om hur du ska göra när du tar emot besökare på sidan “Support” under fliken “Att ta emot besök i parken”.  

 

Hantering av taggar 

Hantering av taggar sköts av receptionen i huvudentrén, såväl erhållande som återlämning av taggar. Att ha tagg är förenat med en månadskostnad. Beställning av tagg skall innehålla namn på betalande organisation, ansvarig firmatecknare/chef, person/tagg samt datum för när tagg skall börja gälla.   

VD på Karlstad Innovation Park, Karin Vangstad godkänner beställningen för utlämning av ny tagg. 

Den tag du använder för inpassering kan även fungera som skrivartag. För att få skrivare kopplad till taggen kontakta Ricoh IT-partner Karlstad, Linus Tyresten, service@kontorseliten.se, 054 17 54 00.   

Vid händelse av borttappad tagg, kontakta receptionen direkt så att taggen kan avaktiveras. Detta göras av säkerhetsskäl. Taggen kan aktiveras igen om den skulle hittas.   

Vid problem kontakta receptionen.  

 Kontaktperson: Receptionen, Josefin Rådström, reception.rck@storaenso.com, 073-0662294 

Att ta emot besök i parken

Uppdaterad efter nya säkerhetsrutiner 26 februari 2025. 

Vikten av säkerhet 

För att komma in på våning 3 och 5 behöver man från och med torsdagen den 26:e februari 2025 blippa sin tagg så väl i trapphus som i hissen. Du som jobbar eller studerar i våra lokaler använder den tagg du fått för att komma in.  

Samtliga som befinner sig i lokalen behöver ha en tag och gäster på plats behöver ha en mottagande värd, skriva in sig i besökslistan och ha en gästbricka (finns i receptionen). 

 

Hur du gör om du har en besökare 

För att säkerställa ett gott bemötande ska alla som får besök i parken att själva gå ner till receptionen och möta sina gäster. Detta skapar en välkomnande upplevelse och underlättar för både besökare och personal. Det är inte receptionens ansvar att släppa in besökare utan det är du som värd som gör det. 

En besökare utan värd eller tag kommer inte att släppas in och receptionen kommer inte ha möjlighet att ringa upp mottagande värd. 

Såhär går det till när du tar emot en besökare: 

  1. Möt upp din besökare i receptionen.
  2. Besökaren fyller i besöksloggen i receptionen och hänger en besöksbricka runt halsen.
  3. Efter besöket lägger besökaren tillbaka besöksbrickan och stryker sitt namn i besöksloggen.
Städ, sophantering och förbrukningsmatrial

Städning av våra lokaler sköts av COOR. Vid ärenden kopplat till förbrukningsmaterial, städning, kylskåp mm vänligen kontakta COOR. 

Kontaktperson: Camilla Johansson, driftschef COOR, camilla.johansson@coor.se, 054-157770

Parkering

Innovation Parks parkering utanför huset är fri för dig som jobbar i eller besöker parken. För att parkera behöver du hämta parkeringstillstånd i receptionen. Om parkeringen är full finns närliggande parkeringar i anslutning till Karlstads Universitet där du kan betala för parkering.  

Kontaktperson: Receptionen, Josefin Rådström, reception.rck@storaenso.com, 073-0662294 

Posthantering

Post levereras till överenskommen plats. Paket aviseras till person/företag under förutsättning att det står namn paketet och receptionen har telefonnummer till personen. Vid de tillfällen det inte står namn ges tillåtelse till receptionist att öppna och kontrollera.

Kontaktperson: Receptionen, Josefin Rådström, reception.rck@storaenso.com, 073-0662294 

Teknik

Om teknik som skärmar, projektorer eller kontakter i mötesrum/konferensrum inte fungerar finns det vissa platser anvisningar om hur man kan felsöka för att lösa problemet. Om ni inte löser problemet egen hand, gör en felanmälan.

Kontaktperson: Felanmälan 

Miljöstation

Det finns en returstation för hyresgäster i parken. Den ligger längst bort i norra korridoren våning 3. Där finns anvisningar för hur material och elektronik för återbruk ska sorteras.

OBS! Batterier måste av säkerhetsskäl tejpas om de ska lämnas i returrummet. Tejpa för polerna batterierna innan ni lämnar dem. 

Kontaktperson: Felanmälan

Restaurang och catering

På entréplan i huset finns resturangen Marketplace Nova . De erbjuder allt från enklare konferensfika, smörgåsar och sallader till en riklig och vällagad lunchbuffé.

Öppettider:
Måndag-Fredag 08.00-16.00
Lunch 11.30-13.30

Kommunikation/information

Saknar du information om något eller tycker att något i vår kommunikation ska förtydligas? Kontakta Erik Rubenson, kommunikatör Karlstad Innovation Park.

Kontaktperson: Erik Rubenson, kommunikatör Karlstad Innovation Park, erik@karlstadinnovationpark.se , +46733594740 

Samarbeten och affärsmöjligheter

Vi tar alltid emot förslag besök, samarbeten, inbjudningar till relevanta event och förslag utvecklingsmöjligheter för regionen. 

Kontaktperson: Karin Vangstad, VD Karlstad innovation Park, karin@karlstadinnovationpark.se , +46706492856 

Felanmälan

Stämmer ditt ärende inte överens med någon av valen ovan? Använd formuläret Felanmälan.